Продолжаем работу над портретом. Во втором уроке прописываем ухо. Вспомним, на чем остановились, посмотрим, что нужно подкорректировать, решим, куда и как двигаться дальше. Все подробности процесса смотрите в видео.
Важно понимать, что мы пишем портрет маслом, и не всегда есть возможность (или даже цель) написать его за один проход. Это означает, что мы делаем несколько подходов к работе и имеем возможность посмотреть на портрет свежим взглядом на каждом этапе. Что, безусловно, полезно, но также важно не делать слишком большие перерывы, ведь нам будет труднее входить в процесс и тяжелее вспоминать эмоцию, с которой мы пишем портрет.
Нажимайте на колокольчик, чтобы не пропустить новые видео, подписывайтесь и делитесь с друзьями. Задавайте любые вопросы, пишите свои мысли под этим видео. Удачи и приятного просмотра!
In the full tutorial of this acrylic landscape painting in time-lapse, you can learn on how to paint white barn in lake by jmlisondra. ▶▶SUBSCRIBE HERE: www.youtube.com/user/artjomalis?sub_confirmation=1
In the full tutorial, you can learn on how to paint a landscape painting with a beautiful white barn in the lake and a snowy mountain with some green pine trees in a step by step easy and basic acrylic landscape painting for beginners and advanced artists.
Titanium white
Phthalo Blue / Ultramarine Blue / Primary Blue
Brilliant Red / Primary Red / Cadmium Red
Medium Yellow / Primary Yellow
Raw Umber / Burnt Umber / Burnt Sienna
Brushes:
Number 12 Nylon Flat Brush (Long Handle)
Number 8 Nylon Flat Brush (Long Handle)
Number 7 Nylon Flat Brush (Short Handle)
Number 3 Nylon Flat Brush (Short Handle)
Number 0 Nylon Liner Brush or Round Brush
or No. 1, 00, 000 (Short Handle)
Prelude No. 23 by Chris Zabriskie is licensed under a Creative Commons Attribution license (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Source: chriszabriskie.com/preludes/
Artist: chriszabriskie.com/
This painting time lapse shows the process of creating my new large ocean oil painting «Beginnings». The original seascape painting measures 60x48 inches and is in private collection now.
Please note: any paintings created using my tutorials are not viable to sell. This is a copyright issue.
I used a reference photo I took on a cloudy morning on Cape Hatteras in the Outer Banks, North Carolina.
Here I offer an insight into my technique and hope that all my artist-friends will find it useful or at least entertaining. I strongly urge you not to make copies of this painting for commercial use (as it is copyrighted) but youre most welcome to try out some techniques I taught myself over the years, like my absolute favorite one — finger painting the sky.
I used the following colors to create this moody ocean painting:
titanium white, ultramarine blue, viridian, burnt umber, Paynes gray, cadmium yellow, Prussian blue, a touch of premixed Portland warm gray (can be easily mixed). I also used Liquin as a medium. This painting took me 5 sessions x 4 hours and I let it dry completely in between them.